مروری بر سوگ‌سروده‌های عاشورا در بستر زمان فیلم سینمایی «بی‌بدن» اکران آنلاین می‌شود + زمان پخش تمدید مهلت ثبت‌نام در المپیاد فیلمسازی نوجوانان تعطیلی سینما‌های خراسان رضوی و مشهد از ۲۴ تا ۲۸ تیر ۱۴۰۳ لباس و گریم متفاوت الناز شاکردوست در نقش مشهورترین زن شاهنامه رقابت خواکین فینیکس و دنزل واشینگتن برای اسکار ۲۰۲۵ ویژه‌برنامه رادیویی «مثل آب» برای حضرت عباس (ع) + زمان پخش امین زندگانی با تله‌تئاتر «کاتب اعظم» در تلویزیون + زمان پخش بخشی نگری و خودمحوری دستگاهی، مانع توسعه هنر عاشورایی افشاگری پس از واقعه | نگاهی به فیلم «شور عاشقی» در مختصات سینمای دینی ایران اعجاز ایجاز (بخش سوم) نگاهی به دشواری‌های سرودن و نوشتن برای کودک و نوجوان با موضوع عاشورا واکنش مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی به ممنوع‌التصویری باران کوثری جایزه داوران پناهنده پالرمو به «آنیتا، گمشده در اخبار» رسید آغاز فرایند ارسال آثار برای جوایز اسکار ۲۰۲۵ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ عطر «گلاب اشک»؛ گزارشی از برگزاری کارگاه‌های هنری ویژه محرم ۱۴۰۳ در نگارخانه رضوان گفت‌‌گو با «رضا ایرانمنش» بعد ترخیص از بیمارستان | همچنان عاشق بازیگری‌ام انتشار فراخوان بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
سرخط خبرها

«سیمای فرهنگ»، اثر هنرمند مشهدی، در نمایشگاه باغ موزه تهران

  • کد خبر: ۱۷۷۷۹۸
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
«سیمای فرهنگ»، اثر هنرمند مشهدی، در نمایشگاه باغ موزه تهران
باغ موزه تهران نمایشگاهی با عنوان مشاهیر ایران در حال برگزاری دارد که در آن اثری از «میترا ابراهیم زاده»، هنرمند مشهدی با عنوان «سیمای فرهنگ» به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، میترا ابراهیم زاده، هنرمند مشهدی شرکت کننده در نمایشگاه مشاهیر ایران، گفت: شخصیت فردوسی برای ایران به ویژه خراسانی‌ها حائز اهمیت است. من نیز به عنوان هنرمند خراسانی در  این نمایشگاه شرکت کرده و بر آن شدم تا از شخصیت فردوسی بزرگ در هنر خود استفاده کنم.

این هنرمند فوق ممتاز خط شکسته نستعلیق در بیان جزئیات اثرش گفت: این اثر تلفیقی از چهره فردوسی و یکی از اشعار مشهور این شخصیت است که آن را در ابعاد ۵۰ در ۷۰  با رنگ اکرولیک بر روی مقوا پیاده کرده‌ام.

میترا ابراهیم‌زاده، هنرمند مشهدی است که از سال ۸۶ تا کنون به طور تخصصی در حوزه خوش‌نویسی و نمایشگاهی مشغول فعالیت بوده و نمایشگاه‌های بسیاری در سطح استان و کشور برگزار کرده که البته برخی از این نمایشگاه‌ها نیز به صورت گروهی بوده است.

وی با توجه به گذشت بیش از یک دهه از فعالیت هنری خود در استان، اکنون در مقطع استادی خوش‌نویسی مشغول بوده و اکنون نیز در حال گرفتن تخصص خط شکسته است.

در نمایشگاه مشاهیر ایران که از ۱۹ مرداد آغاز به کار می‌کند، هنرمندان آثار خود را با موضوع مفاخر و شخصیت‌های برجسته به نمایش می‌گذارند.

«سیمای فرهنگ»، اثر هنرمند مشهدی، در نمایشگاه باغ موزه تهران

در اثر «سیمای فرهنگ» از شعر زیر استفاده شده است:

بیا تا جهان را به بد نسپریم

به کوشش همه دست نیکی بریم

نباشد همی نیک و بد پایدار

همان به که نیکی بود یادگار

همان گنج و دینار و کاخ بلند

نخواهد بُدن مر تو را سودمند

فریدون فرخ فرشته نبود

ز مشک و ز عنبر سرشته نبود

به داد و دهش یافت آن نیکویی

تو داد و دهش کن، فریدون تویی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->